Оролцогч 20
Эксперт Байр суурь
Д.Баасансүрэн ШУА-ийн ФСЭХ-ийн улс төр судлалын салбарын эрхлэгч

Булхайтай нэр дэвшигч байхаас муу сонгогч, муу хууль гэж байхгүй

Төгс сонгуулийн хууль, сонгуулийн тогтолцоо гэж огтоос байдаггүй.Харин муу нам, муу нэр дэвшигч гэж байх агаад тэдгээрийн балаг, хууль бус зохисгүй үйлдэл, бохир арга техногиос болж сонгууль шударга б

2015.01.21
О.Баасанхүү Монгол улсын их хурлын гишүүн

Нам хэзээ ч хандив авч болохгүйг хатуу хуульчилья

Уг нь ард түмний ухамсар зохистой хэмжээнд хүрчихсэн, улс төрийн нам нь төлөвшчихсөн байсан бол байдал өөр байх байлаа.

2015.01.06
С.Оюун Монгол улсын их хурлын гишүүн (2012-2016)

Хэвлэл мэдээллийн төлбөртэй сурталчилгааг багасгах хэрэгтэй

Сонгуулийн зардлыг бууруулах ёстой гэсэн үг. 2012 оны сонгуулиар манай нам бусад намуудаас хамгийн түрүүнд намынхаа дүрмэндээ эмэгтэйчүүдийн квотын асуудлыг оруулж өгч чадсан.

2015.01.06
Р.Бурмаа Монгол улсын их хурлын гишүүн (2012-2016)

Р.Бурмаа: Сонгуулийн зардлыг багасгах тал дээр том өөрчлөлтийг хийнэ

Албан бусаар бол түүнээс ч их зардал гардаг шинжтэй байна. 2008 онд нэг нэр дэвшигч дунджаар 20 сая төгрөг зарж байсан бол 2012 онд 200 сая төгрөг зарцуулсан байна гэсэн үг. атвар төлж буй олон нийт ч

2015.01.05
М.Болормаа Эмэгтэй удирдагч сан тэргүүн

Намын жагсаалтад эмэгтэйчүүдийн оролцоог хуульчилж өгье

УИХ-ын 2012 оны Сонгуулийн хуулинд улс төрийн намаас нэр дэвшигчдийн 20 хувь эмэгтэй нэр дэвшигч байхаар заасан. Эмэгтэй нэр дэвшигчийн квотыг 30 хувь болгох, хоёрдугаарт намын жагсаалтад гурав нэ

2014.12.26
Д.Ганзориг Хуульч, судлаач

Үндсэн хуулийн зөрчил үү, энгийн хуулийнх уу гэдгээс хамаарч маргааныг шийдэх учиртай

Сонгуулийг зохицуулж байсан хуулиудыг харахад сурталчилгааг хэрхэн явуулах вэ гэдэг асуудал нь илүү төвөгтэй. Тухайн өдөр үүссэн буюу сонгуулийн өдөр гарсан зөрчлийн асуудал. Ингээд цаг хугацааны хувь

2014.12.26
Д.Мягмарсүрэн ШУТИС-багш

Цэвэрлэгчийг хүртэл улс төрийн томилгоогоор томилдог гэхэд хилсдэхгүй

Төрийн албаны зөвлөл гэж байдаг ч ямар нэгэн эрх мэдэлгүй, мэргэшсэн төрийн албан хаагчдаа хамгаалж чаддаггүй, нам нь солигдохоор дагаж солигддог. Төрийн бюрократ алба гэдэг бол төрийн мэргэшсэн албан

2014.12.25
С.Мөнхбат МУИС-ийн Улс төр судлалын тэнхмийн эрхлэгч, доктор, дэд профессор

10 том компаниас, 10 мянган иргэн нь дээр үү?

Энэхүү утгаараа манайд улс төрийн намын хийгээд улс төрийн сонгуулийн санхүүжилтыг ил тод, оновчтой, хариуцлагтай эрх зүйн орчныг боловсронгуй болгох болгох, том реформ хийх шаардлага бодит байдлаас у

2014.12.23
С.Оюунтуяа Сонгогчдын боловсрол төвийн дарга

Сонгууль дахь мөнгөний нөлөөллийг багасгах ёстой

Олон хандивлагчдаас бага хэмжээний хандив авах тусмаа улс төрийн шийдлүүд мөнгөтэй хэн нэгэн, бизнесийн нөлөөлөлд автахгүй байх боломж бүрдэнэ.“А” нэр дэвшигч их хуралд гарсан хойноо уул уурхайн компа

2014.12.22
Б.Бат-Отгон Авлигатай тэмцэх газрын Урьдчилан сэргийлэх, соён гэгээрүүлэх хэлтсийн дарга

Хуулиар баталгаажсан "тогтолцооны авлига" хамгийн аюултай

Монгол улсын хувьд авлигын шалтгаан нөхцөл нь улс төрийн нам болон сонгуулийн санхүүжилтын тогтолцоо гэдэг нь олон төрлийн судалгаа, бодит амьдралаар ч нотлогдоод байнаУлс төрийн намууд мөрийн хөтөлб

2014.12.22
Ц.Шинэбаяр Хамуг Монголын Хөдөлмөрийн намын Цэцийн дарга

Ардчиллыг эрх баригчдаас хамгаалах шаардлага тулгарлаа

2012 оны сонгуулийг дахиад давтвал хөлсний этгээд, тоглоомон хүүүхэлдэйнүүд төрд ихээр шургалж улс орон сүйрнэ. Хар машиныг хог дээр хая.Хуулийн шинэчлэлд бас нэг анхаарах зүйл бол СЕХ-ны даргыг төр з

2014.12.22
Б.Батболд Монголын уламжлалын нэгдсэн намын дарга

Улс төрийн реформийг нэн даруй хийх хэрэгтэй

Өнөөдрийн манай нийгэмд бий болоод байгаа сайн, муу бүхэн уг Үндсэн хуулийн үйлчлэлээр бий болсон.Системийн хямралын үр дагавар нь улс оронд их хор хөнөөлтэй учир нэн даруй зогсолт хийж засах ёстой б

2014.12.22
Э.Лхагвасүрэн Захиргааны хэргийн анхан шатны 20 дугаар шүүхийн шүүгч

Хариуцлагын механизмыг сонгуулийн хуулинд нарийн тусгах хэрэгтэй

Орон нутгийн сонгуультай холбоотой маргааныг захиргааны хэргийн шүүх хянан шийдвэрлэж байхаар хуульчилсанОрон нутгийн сонгуулийн тухай хуулийн зохицуулалт дутмагаас байгаагаас шалтгаалан Үндсэн хуулий

2014.12.22
Н.Ариунболд Хуульч, өмгөөлөгч

Сонгуулиар хууль зөрчих олонхийн саналыг авбал яах вэ?

Ялсан гэж өөрийгөө үзэж байгаа нэр дэвшигчдийн гомдлыг яах вэ. Санал тоолсон дүн мэдээ зөв үү. Үнэхээр А гэдэг хүний нэрийг Б гэж дуудсан уу гэдгийг шалгах тогтолцоо хуулинд байгаагүй. Хоёр үндсэн асу

2014.12.19
О.Бум-Ялагч Монголын Ногоон намын дарга

76 хүн идсэн нь дээр үү, 1 хүн идсэн нь дээр үү

Ер нь машинаар уу, гараар уу, юугаар ч тоолж болох ч гагцхүү баталгаажуулан тоолох эрхийг ард түмэн, сонгогчдод өгдөг. Баян хүн амьдралаас тасарч, шал өөр сэтгэж байна. Монголд сүүлийн жилүүдэд 700 га

2014.12.19
Т.Гончигдорж Монголын нутгийн удирдлагын холбооны гишүүн

Т.Гончигдорж: Ард түмний сонголтыг хүндэтгэх ёстой

Учир нь шинэ хуулинд их олон асуудлыг нарийвчилж заасан нь санаандгүй хууль зөрчигдөх асуудал байхыг үгүйсгэхгүй.Сонгуулийн хуулиар хориглосон олон зүйл бий. Улс төрийн намуудаас олон төрлийн гомдлуу

2014.12.19
Н.Батцэрэг Монгол улсын их хурлын гишүүн (2012-2016)

Сурталчилгааны бус цагаар намын хандив байх ёсгүй

Сонгуулийн сурталчилгааны хугацааг богиносгож хоёр долоо хоног болгоход хангалттай гэж бодож байна. Намууд өөрийн үзэл баримтлал, мөрийн хөтөлбөр, хөгжлийн талаар гаргаж буй хувилбаруудынхаа талаархи

2014.12.18
Г.Маналжав Монголын нутгийн удирдлагын холбооны дэд тэргүүн

Хамгийн хэрэггүй зүйл бол "НАМЧИРХАЛ"

Сонгуулиудыг нэг дор хийж байгаа нь Үндсэн хуулийн зарчим зөрчиж байгаа хэрэг гэж Үндсэн хуулийн эх баригч, хуульч Чимид гуай амьд сэрүүндээ хэлсэн.Энэ завхарлаас болоод аймаг сумын дотор засаг даргаа

2014.12.17
Ц.Мөнхцэцэг МУБИС-ын Нийгмийн ухааны тэнхимийн багш, доктор

Намын санхүүжилтийг сонгуулийнхаас салгая

Тойргоос сонгогдсон гишүүн 10 сая төгрөгийнхөө талыг тойрогтоо зарцуулах ёстой байдаг. Гэтэл жагсаалтаар орж ирсэн гишүүдийн мөнгө хаачих вэ гэдэг нь тодорхойгүй. Хуулийн зохицуулалт байхгүй. Улс төри

2014.12.17
В.Удвал Эмэгтэй удирдагч сангийн УЗ-ийн дарга, Хууль зүйн дэд сайд асан

Мөнгөгүй хүн ч сонгуульд өрсөлдөж, сонгогдох эрхтэй

Хуулийн үндсэн зарчим нь тухайн нэр дэвшигч бусдыг төлөөлөн ажиллах чадвартай байгаа бол заавал их мөнгөтэй байх шаардлагагүй. Би үүгээрээ намын жагсаалтаар төлөөлөл байж болох ч гэлээ 76 гишүүнд харь

2014.12.17
Эксперт Сэтгэгдэл

Монголчууд бид ардчиллаар олж авсан том эрх бол сонгох, сонгогдох. Харамсалтай нь жирийн иргэн сонгогдох эрхээ эдлэх боломжгуй, учир менге, нам энэ эрхийг авчихсан билээ. Сонгох эрх ч хагас хугас болсон, хунийг бус нам сонгохыг хуулиар тулгаж эхэлсэн. Ер хуулийг сонгуулийн тухай бус, харин "сонгуулах тухай" нэрлэмээр болоод байна

2015.10.03

Ард түмэндээ их ажил хийсэн дүр эсгэж харагдах нь чухал. Ард түмний хийсэн бүтээснийг ѳѳрсдѳѳ хийсэн болж тууз хайчлах дуртай сайд, дарга нар дэндүү олон байна. Хуулиа батлахдаа ард түмнийг 2 талцуулаад л зүгээр дүр эсгээд л чуулган дээр ганц хоёр хэрүүлийн үг шидэлцээд л хууль батлагддаг. Хуулийг зѳвхѳн ёсчлохын тулд л их хуралд тэд суудаг. Хуулийг тэд боловсруулдаггүй, мэргэжлийн ажлын хэсгүүд л ноён нурууг нь босгож хэлэлцэх түвшинд бэлдэж ѳгдѳг.

2015.04.18

Сонгуулийн шинээр гарах хуулиа 2 нам тохирчихсон байгаа. Холимог системээр явагдана. 48/28 гэсэн харьцаагаар явна. Ѳѳрѳѳр хэлбэл ѳнгѳрсѳн 2012 оны сонгуультай бараг адилхан. Ард түмэн баярлах гээд хѳѳрцѳглѳж байх үед буюу 2015 оны 07 сарын 10-нд энэ хуулиа батална. Энэ хаврын синдром ямар байдалтай байхыг бас харзнах байх. Эцсийн санаа нь одоо байгаа 76 хэрхэн дахин гишүүн болж дархлагдах вэ? гэж л бодож байгаа.

2015.04.18
М.Даваасүрэн "Ган хийц" ХК-ийн ерөнхий захирал, Монгол Улсын Аж Үйлдвэрийн Гавъяат Ажилтан, Монгол Улсын Зөвлөх Инженер

Нутаг дэвсгэр түүний нэгжийн тухай хуулинд өөрчлөлт оруулаж, 320000 хүн амтай дүүрэг, 1500-3000 хүн амтай сумын зохион байгуулалт бүтэцээр ажилаж болохгүй. МУ-ын аймаг сумын баг 400-800 хүн амтай гэтэл хороо 7000-14000 хүн амтай байдаг. Үүнийг хууль санаачлагчид анхааралдаа авах хэрэгтэй.

2015.01.22
М.Даваасүрэн "Ган хийц" ХК-ийн ерөнхий захирал, Монгол Улсын Аж Үйлдвэрийн Гавъяат Ажилтан, Монгол Улсын Зөвлөх Инженер

УИХ д нэр дэвших 76 хүнийг сонгохдоо сонгуулийн насны 1950000 хүнийг 76 нэр дэвшигчдээ хувааж 25658 хүний саналаар УИХд сонгогдох ёстой. Гэтэл өнөөдөр СХДт 170000 сонгогчдоос 4 хүн сонгогдож байна. Энэ бол сонгох, сонгогдох тэгш эрх нь алдагдаж байна. Орон нутгийн сонгуульд дүүрэг, сумын хүн амын ялгаа их байгаа учир тухайн дүүрэгт соногдож байгаа төлөөлөгчдийн зардал, суманд сонгогдож байгаа төлөөлөгчдөөс эрс ялгаатай байна.

2015.01.22
М.Даваасүрэн "Ган хийц" ХК-ийн ерөнхий захирал, Монгол Улсын Аж Үйлдвэрийн Гавъяат Ажилтан, Монгол Улсын Зөвлөх Инженер

Монгол Улсын үндсэн хуульнд заасан сонгох сонгогдох тэгш эрхийг бусад сонгуулийн тухай хуулиуд зөрчиж байна. Жишээ нь: МУын үндсэн хуулинд заасны дагуу УИХд дэвших хүмүүсийн сонгогдох эрх нь зөрчигдөж байна.

2015.01.22

1. Сонгуулийн хуулийг хэнд зориулж хийгээд байна аа. ??? Сонгуулийн хуулийн төслийг олон нийтэд ил тод болгох хэрэгтэй. Энэ хэлэлцүүлгийг бүх хүмүүст хүргэх нь чухал. 2. Сонгуулийн сурталчилгааны зардлын хязгаарыг хуулиар тогтоож өгөх хэрэгтэй. 3. Эмэгтэйчүүдийн квот, намын жагсаалтанд эмэгтэйчүүдийг яаж оруулах талаар хуульчилж өгөх нь зүйтэй.

2015.01.08