2019.04.09
Зам, Тээвэр
Б.Дэлгэрсайхан: Төмөр замын хэвтээ тэнхлэгээ эхлээд тавих хэрэгтэй
Өнөөдөр /2019.04.09/ Эдийн засгийн байнгын хороо хуралдаж “Төрөөс төмөр замын тээврийн талаар Улсын Их Хурлын баримтлах бодлогын хэрэгжилтийг хангах зарим арга хэмжээний тухай” 2014 оны 10 дугаар сарын 24-ний өдрийн 64 дүгээр тогтоолд нэмэлт оруулах тухай Улсын Их Хурлын тогтоолын төсөл /Засгийн газар, 2018.12.28-ны өдөр өргөн мэдүүлсэн, хэлэлцэх эсэх/-ийг хэлэлцлээ.
Энэ үеэр УИХ-ын Б.Дэлгэрсайхан дараах тайлбарыг хийлээ.
“Энэ төслийг тодорхой хэмжээнд мэдэж байгаагийн хувьд 2 тайлбар хэлье.
- Эхлээд хэвтээ тэнхлэгийн төмөр замаа эхлүүлж байж Урд хөрштэйгээ ойлголцоход дөхөм юм гэж үзэж байгаа.
- Зүүнбаянд-Тавантолгойн төмөр замыг эхлүүлж байж дотоодын тээврийг эхлүүлж нэмүү өртөг бий болгоно. Мөн Зүүнбаянд энэ зам ирснээр Сайншандын төмөр зам буюу босоо тэнхлэгийн замдаа холбогдож байгаа юм.
- Гашуунсухайтын төмөр замаа гүйцээ гэж байна. Энэ зам бол БНХАУ-ын талтай хувийн төмөр замтай учир зүйгээ олох хэрэгтэй. Түүнээс өмнө дотооддоо байгаа төмөр замаа барих нь зүйтэй гэж үзсэн.
- Энэ төмөр замын зэрэгцээ Ханги мандал-Зүүнбаянгийн замыг хамт явуулья гэсэн Загсийн газрын бодлого бий. Үүний цаана 2 зам бий. Ханги мандал, Бугат. Бугатад нүүрсний гол хэрэглэгч төмөрлөгийн үйлдвэр бий. Мөн Хангимандалаас Улаанцав аймаг хүртэл БНХАУ-ын улсын төмөр зам баригдаж байгаа юм. Тиймээс Улсын чанартай 2 зам нийлэх нь асуудал үүсгэхгүй гэж үзэж байгаа юм.
- Улаанцав бол манай улстай хамгийн ойрхон 6 төмөр замын уулзвар юм. Эндээс далайн боомтруу ойрохон. Тиймээс хэвтээ тэнхлэгээ эхлээд тавьж байж урд хөрштэйгээ ойлголцох боломжтой юм.”